Selma in Argentinië, Paraguay, Uruguay (2006)

Welkom op mijn reisblog over Argentinië, Paraguay en Uruguay in Zuid-Amerika. Hier volgen persoonlijke impressies van deze buurlanden, die ik met openbaar vervoer doorkruiste. Een deel van mijn avonturen staat in de door mij samengestelde landenreeksuitgave TE GAST IN Argentinië van Uitgeverij Informatie Verre Reizen (juni 2007, ISBN 978-90-76888-73-6).

dinsdag 7 november 2006

Jippiejajeeeeeeeeeeeeeeeeeeee gauchos!!

Onder leiding van de Belgische gaucha Josina en Argentijnse gaucho Jose, twee zeer ervaren paardrijders, begin ik vrijdagmiddag aan mijn allereerste rit. Terwijl Josina's vriend Radu met blote voeten nonchalant op zijn paard zit te genieten, hou ik onwennig de teugels vast met m'n linkerhand en oefen ik met stoppen en vaart maken ('vamos!'). Voor Martin is het zijn tweede rit te paard, en ook hij is een beetje zenuwachtig als we een heuveltje moeten afdalen. Achterover leunen en maar hopen dat we niet neerstorten.

Gelukt! Nu kunnen we verdersjokken over de dorre heuvels en ons laten imponeren door de vele roofvogels, donkere wolkenluchten, het uitzicht op Salta en de loslopende paarden en koeien.



Haha, het lukt zelfs om foto's en filmopnamen te maken! Wat een bravoure te paard, dit zelfportret.


Korte rustpauze. Schitterend toch? En de volgende dag geen zadelpijn, dit smaakt naar meer.

Posted by Picasa