Selma in Argentinië, Paraguay, Uruguay (2006)

Welkom op mijn reisblog over Argentinië, Paraguay en Uruguay in Zuid-Amerika. Hier volgen persoonlijke impressies van deze buurlanden, die ik met openbaar vervoer doorkruiste. Een deel van mijn avonturen staat in de door mij samengestelde landenreeksuitgave TE GAST IN Argentinië van Uitgeverij Informatie Verre Reizen (juni 2007, ISBN 978-90-76888-73-6).

dinsdag 7 november 2006

Bye bye Salta

Wat heb ik genoten van mijn verblijf in Salta en omgeving. Mede dankzij de gezellige uitstapjes en etentjes met Josina, Radu, Martin en Sandrine. Maar voor ons allen is het tijd om verder te gaan: Josina en Radu pakken vrijdagavond hun tassen voor een veldonderzoek van 2 weken in el campo, Martin stapt zaterdag in de bus naar het stille dorpje Cachi voordat hij zijn vriendin in Buenos Aires zal terugzien en Sandrine vliegt zondag via Buenos Aires naar het zuiden.
Zondagochtend drinken Sandrine en ik een laatste kop koffie op een zonovergoten terras, waarna we afscheid nemen. Ik ben lichtelijk gestresst, want mijn bankpasje kwijt, maar besluit alsnog verder te reizen en vanaf nu heel goed op mijn Mastercard te letten (als ik deze ook verlies, is het over met de fun). Een mooie afsluiting vormt een ritje met de teleférico (gondellift) voor een uitzicht op Salta en de omringende heuvels. Dan stap ik om 16.30 uur in de bus naar Resistencia, hoofdstad van de provincie Chaco in het noordoosten des lands. Hier kom ik maandagochtend om 05:15 uur aan, oef.




Posted by Picasa