Selma in Argentinië, Paraguay, Uruguay (2006)

Welkom op mijn reisblog over Argentinië, Paraguay en Uruguay in Zuid-Amerika. Hier volgen persoonlijke impressies van deze buurlanden, die ik met openbaar vervoer doorkruiste. Een deel van mijn avonturen staat in de door mij samengestelde landenreeksuitgave TE GAST IN Argentinië van Uitgeverij Informatie Verre Reizen (juni 2007, ISBN 978-90-76888-73-6).

donderdag 9 november 2006

Contrasten


Het presidentieel paleis (boven) en grote, dure auto's van parlementariërs voor het roze Cabildo, waar sinds 14 mei 2004 het Centro Cultural de la República is gevestigd. Dit heerlijk lichte en opgeknapte gebouw grenst van achteren aan een sloppenwijk en biedt vanuit zijn expositieruimtes (en welja, opnieuw de damestoiletten) ongegeneerd uitzicht op de minderbedeelden van de stad.


Sowieso wisselen de gerestaureerde en verwaarloosde panden elkaar naadloos af. Zoals deze oude beauty:


Hieronder raakte ik voor het eerst in de war van de dunne scheidslijn tussen arm en rijk. Het begin van de krottenwijk schurkt letterlijk tegen het gebouw van de Universidad Católica (rechts van het Cabildo) aan.

Posted by Picasa