Selma in Argentinië, Paraguay, Uruguay (2006)

Welkom op mijn reisblog over Argentinië, Paraguay en Uruguay in Zuid-Amerika. Hier volgen persoonlijke impressies van deze buurlanden, die ik met openbaar vervoer doorkruiste. Een deel van mijn avonturen staat in de door mij samengestelde landenreeksuitgave TE GAST IN Argentinië van Uitgeverij Informatie Verre Reizen (juni 2007, ISBN 978-90-76888-73-6).

maandag 13 november 2006

Iguazú-watervallen

Daar zijn ze dan! Slechts een paar van de 275 watervallen die over een breedte van 2700 meter zo'n 60 tot 80 meter naar beneden storten in het zogenaamde Paraná Plateau. De Spanjaard Alvar Nunez Cabeza de Vaca was de eerste blanke die in 1541 oog in oog stond met dit stromende en bruisende spektakel.


Door de rondstuivende druppeltjes ontstaat een mooie regenboog:


En mevrouw Selma doet lekker mee met de andere bezoekers in een toeristische pose:


Straks ga ik waarschijnlijk nog een keer naar het park om het hoogtepunt te zien: de bulderende Garganta del Diablo (keel van de duivel). Ciaooooooooooo. Posted by Picasa