Selma in Argentinië, Paraguay, Uruguay (2006)

Welkom op mijn reisblog over Argentinië, Paraguay en Uruguay in Zuid-Amerika. Hier volgen persoonlijke impressies van deze buurlanden, die ik met openbaar vervoer doorkruiste. Een deel van mijn avonturen staat in de door mij samengestelde landenreeksuitgave TE GAST IN Argentinië van Uitgeverij Informatie Verre Reizen (juni 2007, ISBN 978-90-76888-73-6).

donderdag 30 november 2006

Effe acclimatiseren

Het kleine officieuze bed & breakfast van Rosa was een fijne thuisbasis in Tigre, met als hoogtepunt een gezellige pizzamaaltijd die Rosa, haar zoon Jorge en zijn vriendin Karina graag deelden met de tijdelijke gasten: journalist Andreas uit Zwitserland en ondergetekende.


Dinsdagochtend zwaaide Rosa me uit toen ik de volle forensentrein naar het Retiro-station in Buenos Aires nam. Eenmaal daar worstelde ik me met m’n rugzak de Subte (metro) in om een paar haltes verder uit te stappen bij het kruispunt van Avenida Callao en Avenida Corrientes (laatstgenoemde straat is het Broadway van de hoofdstad, zo las ik later). Mijn God, wat een drukte! Zoveel mensen, personenauto’s, bussen, taxi’s, theaters, restaurants en winkels op een kluitje was ik ruim anderhalve maand niet meer gewend, laat staan de uitlaatgassen die alles met een apart sausje overgieten.


In Hotel BAUEN slaap ik nu helemaal op de 18e verdieping in een jaren zeventig-kamer (veel olijfgroen en bruin). Hierbij een indruk van de omgeving, gezien vanaf mijn verdieping aan de voorzijde van het hotel.


Enthousiast maar ook murw van alle nieuwe indrukken en het continue straatgeluid (lang leve de oordopjes) smokkelde ik 's avonds een flesje wijn en twee stukken pizza het hotel in, die ik in alle rust op mijn kamer opat. ¡Salud!

Posted by Picasa