Selma in Argentinië, Paraguay, Uruguay (2006)

Welkom op mijn reisblog over Argentinië, Paraguay en Uruguay in Zuid-Amerika. Hier volgen persoonlijke impressies van deze buurlanden, die ik met openbaar vervoer doorkruiste. Een deel van mijn avonturen staat in de door mij samengestelde landenreeksuitgave TE GAST IN Argentinië van Uitgeverij Informatie Verre Reizen (juni 2007, ISBN 978-90-76888-73-6).

woensdag 15 november 2006

Op mini-excursie met Lito


Het Argentijnse stadje Puerto Iguazú ligt aan de kruising van de río Paraná en río Iguazú. Maandagochtend ben ik met de gezellige meneer 'Lito' (heb even zijn visitekaartje met echte naam niet bij de hand) naar de obelisk Hito Argentino gereden die een drielandenpunt markeert. Want Puerto Iguazú grenst aan Paraguay (links achter mij) en Brazilie (rechts van mij).


Eerder liepen we rond in het educatieve parkje La Aripuca, met een enorme replica van een houten dierenval die is gemaakt van 30 verschillende boomsoorten. Echt gaaf!


Mijn personal bodyguard, chauffeur en gids met zijn onafscheidelijke mate-stel voor buitenshuis:

Posted by Picasa